giraffen197

2018-11-25
16:08:00

Daum - korsetten / the Daum - corset

Såhär ser den ut. // This is what it looks like.
 
 
Det jag håller i handen är pumpen som man pumpar upp de fina pistongerna med.  //  What I hold in my hand is the pump which is used to inflate the small pistons with.
 
 
Den görs helt efter avgjutning (se förra inlägget) och mått. Jag fick vara där under ca. två timmar medan de sydde tygsjoket framtill och fick sedan komma tillbaka på eftermiddagen när de hade lagt in de trekantiga resårbitarna och gjort de sista detaljerna. Dagen därpå fick jag komma tillbaka för de korrigeringar som behövdes. Den skaver och klämmer alltså inte någonstans utan sitter som ett skönt och lyftande stöd runt min kropp. 
 
//  It is made wholly after plastering (see last blogpost) and measure. I was there during two hours while they were sewing the frontal piece and then I came back in the afternoon when they had put in the triangles with elastics and finished the last details. The day after I had to come back to make the needed changes. It doesn't chafe or clamp anywhere but it sits like a nice and lifting support arround my body.
 
 
Plaststyckena gjordes efter gipsformen.  // The plastic pieces were made from the plaster.
 
 
 
"H" står för  "haut"  =  upp på franska, passande nog på höger sida.  :-)  // "H" is for "up"  in French, fitting enough for "right"  (höger) in Swedish.  :-)
 
 
 
Jag vet inte om det är möjligt att komma från utlandet och få denna gjord. Jag antar att ifall man vill det så måste man ändå räkna med att stanna ett litet tag i Bryssel för att kolla att den sitter och fungerar som den bör.  Denna korsetten görs alltså bara här! 
 
//  I do not know if it is possible to come from abroad and have this corset made. I assume that if you want that then you still have to stay for a while in Brussels to control that it sits as it should and that it works fine. This corset is only made here!
 
På engelska:
 
 
//Josephine
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: