giraffen197

2006-12-15
23:32:09

God Jul vi se's efter nyår!

julbord1

Såhär mycket jul är det hos mig hittills. Den äkta julstämningen lär inte infinna sig i år förrän hemma hos föräldrarna... men trots att jag t.o.m. mer eller mindre medvetet missade Lucia i år (jag har inte varit i form denna veckan, att inte jobba gör att all min energi stoppas upp och förvandlas till 120%-ig sirapsslöhet :-( kommer jultiden ändå och bryter sig in i vardagen!

På bilden syns en guldkantad plastrosbuske (urkitchig julklapp från en av dem jag städar hos, det är bara att le, tacka och ta emot), diverse julkort varav ett franskt, ett svenskt och ett holländskt allesammans inköpta i USA och skickade av ett fan *grin* En chokladbokstav - här firas varje år den femte December Sinter Klaas (det som sedan blev Santa Claus och jultomten i USA) och då får barnen sina presenter och man ger varandra bokstäver i choklad, något som jag numera importerar till familjen till julaftonen :-) Finsk choklad och en marsipan-banan! (han är en jättego gubbe på 89 som förutom skriver mejl till sitt barnbarn alltid ger mig en banan innan jag ska gå därifrån :-) (OBS absolut inga baktankar!)

julbord3

Chokladen kom tillsammans med den här boken från en beundrare i Finland. Jätteintressant! En tematisk bok om gamla tidigare otryckta kartor från norden som dammats av ur en fin samling. Han vet hur fascinerad jag är av kartor, hur jag kan sitta halvtimmavis och följa floder, vägar och läsa ortnamnen. Det är ngt som går i familjen tror jag, morfar officeren som samlade frimärken med kartmotiv, mamma f.d. flyglottan och pappa har haft många olika kartor på väggarna genom åren. Denna kommer jag att njuta av att bläddra i :-) Som synd är väger den för mycket för att kunna tas med fram och tillbaka till Sverige. Pappa får titta på den när han kommer ner.

julbord2


Från mig till er alla:

Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuw Jaar!

I huset dit jag ska finns inget internet så nu blir det ett relativt långt blogguppehåll (med en brasklapp att det kanske blir ngt från bibblan eller ngn annanstans).

Sköt om er och kramas ordentligt!
Josephine :-)
Kommentarer:
2006-12-16 @ 01:09:30
#1: Excessa

Tusen Tack och jag hoppas och önskar Dig en helg fylld med förväntningar som slår in :-)
Verkar vara en väldigt spännande bok du fick.. Jaget är nog lite avis..

2006-12-16 @ 15:27:16
#2: el pedro

ha en riktigt shcysst och fin jul.

Gelukkigt Nytt År på dig med :)

2006-12-16 @ 20:01:52
#3: agnes

tack så mycket för råden och allt! Jo det är klart att allt det är dyrt och så, men jag hjälper till hemma så mycket jag kan. Jag bor inte hemma längre utan på internat så jag är ju knappt aldrig hemma! Jag an ju fatta att jag och min bror kan vara påfrestande med det är bara jag som får skiten, johan bor inte heller hemma längre och är hemma mer sällan än mig.
Men som sagt tack för råden och allt
Kram agnes

2006-12-17 @ 01:44:01
#4: Annela

Jag önskar dig en skön jul-och nyårshelg med snö och kallt!!!

2006-12-17 @ 22:54:06
#5: Inga M

God Jul o Ett Gott Nytt År önskar jag Dig!

2006-12-19 @ 12:19:51

Får väl också passa på att önska en riktigt god jul och ett gott nytt år!

2006-12-20 @ 16:03:31

FY så mkt jul! GOD KUL! Jul menar jag. Lätt att skriva fel.

2006-12-21 @ 00:26:29
#8: Veronica

*Kramas* God jul Solstrålen! :)

2006-12-21 @ 22:25:21

Hur är det med snön hos er eller har inte vintern kommit hos er heller.. kram anki

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: