giraffen197

2006-03-04
20:16:59

BookCrossing

Bookcrossing



ah! nu har jag gjort det! Registrerat min första bok hos BookCrossing! Det ska bli jättespännande att se om ngn inte bara plockar upp och läser den utan också registrerar att de hittat den och efter att ha läst den skickar den vidare :)

Det var hos En liten tant som jag fick den andra och avgörande knuffen att göra detta. Första gången fick jag veta det av Barse som snällt tog emot en mindre tegelsten av mig (säkert för att lätta på mitt hemvändande bagage ;) Nu fick jag iden att jag kanske trots allt skulle kunna skiljas från en av mina älsklingar... Utrymmet är begränsat och nya böcker köper och läser man ju hela tiden. Till sist går inte ekvationen ihop.

De riktigt bra böckerna sparar jag och läser om efter ett tag, de andra som är helt ok (men inte gripit mitt hjärta) kan ju få fötter och åka iväg med något tåg eller ett flyg *ler*

Josephine - bibliofil

Andra bloggar om: BookCrossing
Andra bloggar om: böcker
Kommentarer:
2006-03-10 @ 14:19:14

Jag har släppt ut ett gäng böcker via BookCrossing, men jag får nog tyvärr säga att återfyndsfrekvensen är rätt dålig.

2006-03-10 @ 15:56:00
#2: Josephine

Hans - när jag kollat lite på statistiken så har jag förstått att återrapporteringen kan vara urusel... men det är ju lite det som är tjusningen ändå med att lägga ut böcker i det vilda. Lite som litterära flaskposter! Jag är helt biten på det nu!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: