giraffen197

2006-05-27
23:47:08

Mette

Mette1


Ung och grön? Början av 90-talet.

Ungdom är relativt. När jag pratade med en 70-årig man tyckte han att en 40-åring var ung, medan jag mera höll på att en 40-åring just inte längre var ung utan mera medelålders....

Mette2


Mette och taxen Bettan.

Jag skulle vilja lägga upp ännu fler foto'n av gamla kurskamrater, men jag vet inte om det är lagligt... flest bilder har jag från Isterbandet som kom att betyda mycket för mig under mina år i Växjö.

*ler nostalgiskt*
Josephine
Kommentarer:
2006-05-28 @ 13:55:12
#1: Mette

Oh gud vad konstigt att se! Ja... Bettan var min knäppa tax.... så konstigt... vingslag från förr..

2006-05-28 @ 14:22:08
#2: Josephine

surprise surprise.... *grin* nå, får jag nått ämne nån gång? *SkrivsugeN* ta vad som helst - det är ju jag som ska fantisera...

2006-05-30 @ 11:18:36
#3: Charlotte

Åh Isterbandet!! Var du med där? Hittade mitt ex i bandet, själv sjöng jag i Brygghuskören då ht 1999-vt2001. Vilka år pluggade du i Växjö? Kanske vi har setts :) Var du med på någon SOF eller STORK? Jag var det en gång, men kommer inte ihåg mer än att det var i Linköping. Fick följa med som respektive, i Korvetten :) Hela Fläskbaletten, och Fläskläggen, var också med!

2006-05-30 @ 23:37:24
#4: Josephine

92-95 med åtföljande festivaler fram till 2001, kunde inte 2002 för ett annat engagemang och missade därmed tio-år-i-rad-medaljen! *gnörk*
Jam-sessions med Tiger rag, Down-by-the river side, Fat Mammy Brown och Little Brown Jug m.fl fram till 4-5 på morgonen och solen gått upp ordentligt. Sova gjorde man väl ca fyra timmar på tre festival-dagar... Det var på dessa festivaler jag blev förälskad i swing, dixie och annat roligt. :-) SOF -99, STORK -00 och SOF -01, och du kommer inte ihåg den långa tvärflöjtisten med sin hatt full av pins? hmm lämpligt objekt att blogga förresten.... Kanske kan va att jag alltid sprang runt till alla de andra roliga orkestrarna med foton från förra årets festivaler och snackade skit med alla möjliga bekanta, jag brukade aldrig hänga så mycket med Isterbandet mer än just under själva spelningen... *grin*
Isterbandet rockar fett, känn dig "blåst"! *lol*

2006-05-31 @ 17:25:31
#5: Bloggblad

Å, så söt Mette är på bilden! Kul att se. Jaså ni är "gamla" kursare?
Ålder är relativt. Jag var länge övertygad om att vid 40 var livet passé - bara skitsnack att det börjar då. Men jag har ändrat mig. Mellan 40-50 var livet stenkul. Nu är det jättebra, men det stör mig att mitt ansikte ser annorlunda ut. Och magen har ändrat form(er).

2006-05-31 @ 17:30:37
#6: Bloggblad

Förresten - jag var i Växjö på körresa fredag-söndag. Mycket trevligt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: