giraffen197

2007-04-17
23:08:13

Bal-des-Vampires 2007

Varje år i April arrangeras "Brussel International Festival for Fantastic Film", BIFFF och den brukar avslutas med den nattliga maskerad-festen "Vampyrernas bal" (en berömd gammal film som jag aldrig har sett) vilken vi glatt har deltagit i fyra år i rad nu! Varav tre (då vi har kommit i tid) i kostym-tävlingen, varav två vi har vunnit andra pris... och detta året (till sist) första pris!

image407

Fast roligast var ändå att göra kostymen och att vara där och titta på alla de andras påhittighet!


image408


image409


Titel: "sange-de-vie" livets blod - först liksom livets spiral full av blommor och allehanda tygbitar (underdelen av kjolen döljer mina 20cm höga special-skor), sedan livets träd (min midja - i brist på bättre liknelse *grin*) och sen en fågel i trädets topp med näbb och fjädrar.


image410



Fler foto'n i yahoo-gruppen!

Josephine  :-)
Kommentarer:
2007-04-17 @ 23:35:29

Grattis till priset :)

2007-04-21 @ 00:23:12
#2: Malin

Wow! Grattis till förstaplatsen! Jag måste säga att jag är djupt imponerad över kostymen! Själv har jag precis lärt mig att sy gardiner...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: