giraffen197

Kommentarer:
2008-01-27 @ 09:56:14

Hej
Tack för kommentaren på min blogg
Hur länge har du bott i Bryssel och trivs du där??
Håller med dej om att Stockholm är en vacker stad med mycket vatten och grönområden.

2008-01-31 @ 21:26:17
#2: Peter

Måste vara svindyrt att bo i Holland. Och språket borde inte vara det lättaste. Holländarna vi hade på min skola kunde inte mycket engelska.

2008-02-01 @ 20:47:38

Tommy - jag flyttade till Bryssel for ca tva veckor sedan. Att bo tillsammans med min pojkvan är ett stort plus. Bryssel är inte helt okänt for mig och ju mer jag upptäcker av staden desto intressantare blir den. Under kategorier "Belgien" kan du se nagra blogginlägg om/fran Belgien.

Peter - nej, jo - va? Det är alltid dyrt att bo i storstäder pga huspriser och brist pa bra hyreshus - antingen är de bra och dyra eller daliga och billiga... Spraket är inte speciellt svart. Om du vill lär du dig det inom ett ar fran det att du har flyttat hit. Det finns manga manga ord som liknar de engelska och tyska (och även de svenska). Min erfarenhet är att de flesta holländare särskilt av den yngre generationen pratar hyffsad engelska, men precis som i Sverige har du ocksa en grupp som inte intresserar sig for att lära sig ett andra sprak eftersom de ända aldrig reser utomlands osv
Fransmän och Tyskar är värre, Holländarna är relativt medvetna om att Holländska är ett ganska litet sprak.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: