giraffen197

2008-07-07
22:48:31

The Peanut Vendor



Av ngn anledning fick jag för mig att leta upp denna klassiker på You Tube. Vi spelade den i Njudungsorkestern 1984-1985. Den finns med på skivan "Växlande vindar" från det året och det var min absoluta favorit.

Låten är ursprungligen från Cuba och blev en riktig slagdänga med Hollywoodfilmen "The Cuban Love Song" från 1931. Gammal som gatan med andra ord, men visst är det härliga rytmer?

Just denna versionen är väldigt jazzig med de dissonanta trumpeterna, vilka får skinnet att knottra sig..


*ler*
Josephine


Läs även andra bloggares åsikter om jazz, tvärflöjt, Ken Stanton, The Peanut Vendor
Kommentar:
2008-07-15 @ 15:53:06
#1: Gitta

öh, inte för att något egentligen har med ovanstående att göra... Såg ditt inlägg på exets blogg och insåg att jag inte har meddelat mig till dig heller.

Nåja, jag lever och funderar just nu på varför solen inte lyser eftersom jag ville ta en (eller många) öl på uteserveringarna i eftermiddag. Tack och lov är det semester snart...

Många kramar!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: