giraffen197

2019-06-08
22:46:00

Kvällspromenad! // Evening walk!

 
Det fina med de ljusa sommarkvällarna är att jag kan fotografiera ganska sent. Igår kväll (den 7:e juni) blåste det hårt och ljusa och mörka moln skapade en spännande himmel i solnedgångsljuset.
 
// The nice thing with the long summerevenings is that I can make photos pretty late. Yesterday evening (on the 7th of June) it was blowing hard and the light and dark clouds created an exciting sky in the light of the sunset.
 
 
 
 
Spegling //  Mirroring
 
 
Väggkonst på VUB Campus  //  Wall art on VUB Campus
 
 
 
 
kasernbyggnad på Boulevard Géneral Jacques
 
 
Schersmin
 
 
solnedgång i portalen // sunset in the portal
 
 
sunset reflected
 
 
 
 
solnedgångsljus och en tänd portlykta  //  sunsetlight and a lit gate lamp
 
 
en titt in mot en bakgård  //  a peek towards a backyard
 
 
Paris? Någon har missuppfattat var kliniken egentligen ligger...
 
// Paris? Someone have misunderstood where the clinic actually is situated...
 
 
Ett övergivet hus, igenmurat nertill med träd upptill. Begravningsbyrå intill.
 
// An abandonded house, closed with bricks at bottom floor with a tree growing at the topfloor. Funeral agency next to it.
 
 
Free!  Entrance to Etterbeek-Ixelle hospital.
 
 
Lavendel
 
 
Doften gav mig minnen från Provence sommaren 2008.  :-)
 
 
Gammalt elektriskt ställverk. "sous-station d'éléctricité"
 
 
Konst av "Dake25". Undras om det inte är hen som även har gjort flickan i början?
 
// Art by  "Dake25". One can wonder if it isn't that person who also made the girl in the beginning?
 
// Josephine
 
 
Kommentarer:
2019-06-08 @ 22:53:42

Vilken upptäcktsfärd, älskar konsten så snyggt!

Svar: Ja ibland känner jag för att bara ge mig iväg på måfå med en inre kompassnål mot någonstans och en vag idé av vad jag skulle vilja se (träd, ljus, konst, stämningsfulla ögonblick) - det blir en själslig rebus att tolka i efterhand. ;-)
Josephine

2019-06-09 @ 09:12:29

Vilken fin promenad det ser ut att ha varit☺ gatukonsten var riktigt häftig!

Svar: Det blåste rejält så ibland ångrade jag att jag inte hade tagit med filmkameran eftersom det var häftigt att se hur molnen for förbi. Men jag har en hel del material redan liggande som måste bli färdigt först så det är inte läge att filma ännu mera just nu. Man har inte mer än 24 timmar om dygnet…. ;-)
Josephine

2019-06-09 @ 11:43:38

så snygga målningar!

Svar: Belgien har flera världsberömda serietecknare och i Bryssel kan du hitta många husväggar täckta med uppföstorade bilder av Hergé, Peyo m.fl.
Josephine

2019-06-09 @ 15:18:19
#4: MK

Så deilig med en kveldstur, og spesielt nå som det er lyst så lenge :) Kjempefine bilder :D

Svar: Jag älskar hur alla färger blir mer intensiva i solnedgångsljuset. :-)
Josephine

2019-06-09 @ 18:34:53

Jag ölskar verkligen att det är ljust på kvällarna nu, tänkte faktiskt på det igårkväll att det var ljust vid elva till och med. Detta har man längtat efter under vintern! Vilken häftig gatukonst också :D

Svar: Ja, så skönt. Jag glömmer aldrig Patricks första julivecka på Storö och hans förvåning att det fortfarande var relativt ljust vid midnatt ( ! ) men just högsommaren är det inte riktigt mörkt förrän vid ett eller två på natten, först då syns stjärnhimlen. Det minns jag från somrarna när jag jobbade natt på olika ålderdomshem. :-)
Josephine

2019-06-10 @ 07:11:26
#6: Malin

Men så fint :D

Svar: Skönheten finns överallt - om man har lust att lägga märke till den. :-)
Josephine

2019-06-10 @ 18:56:23
#7: Yasmine

Älskar också att fotografera dramatiska skyar! :D
Gillar verkligen dina kommentarer om mina bilder. Jag gillar den tredje bilden som den är men ska helt klart tänka på din åsikt nästa gång jag är där! :D

Svar: Tack, jag tycker ofta och gärna men är egentligen fruktansvärt oteknisk och har knappt en aning om de fotografiska termerna - men just komponeringen av en bild, centrering, val av "ramar" och vinkel tycker jag är jätteintressant. Jag kan gå fram och tillbaka flera gånger kring en blommande buske - huka mig och stå på tå för att hitta den bästa vinkeln och ljuset. Personer och särskilt barn (som aldrig sitter stilla!) är betydligt svårare att fotografera! :-)
Josephine

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: