giraffen197

2019-05-31
21:20:58

Båttur i Haag 12:e maj // Boat tour in the Hague 12th of May

 
Det har tagit lite tid att få ordning på den andra delen av Haag-filmerna. Det kommer också en tredje film så småningom. Denna innehåller hotell-morgon och en lång båttur först bort mot Westbroekpark, sedan tillbaka genom centrum och den andra änden av kanalen förbi Laan van Meerdervoort och flera husbåtar. 
 
// It has taken some time to get this scond part of the Hague-films in order. There will also be a third film soon. This one contains a morning at the hotel and a long boat tour first towards the Westbroekpark, then returning to the center and going to the other end of the canal passing Laan van Meerdervoort and several houseboats.
 
 
Centralstationen  //  The Central Station
 
 
Till höger "Bij de Westermolens" strax efter Westeinde och Loosduinsekade.
 
//  To the right "Bij de Westermolens" shortly after Westeinde and Loosduinsekade.
 
 
Det blåste en hel del. Jag har bytt ut blåsten mot lite musik här och var... utom ibland när fåglarna sjunger eller jag berättar något.
 
// It was blowing quite much. I have changed the noise of the wind to some music sometimes,  except from when you can hear the birds or I'm talking about something.
 
 
Här kan ni få mera info om Willemsvaart båtturer :  http://www.willemsvaart.nl/en/
 
Here you can get some more info about Willemsvaart boat tours: http://www.willemsvaart.nl/en/
 
"Bukken!"  (ducka / stoop under the bridges  ;-)
 
// Josephine  :-)
 
 
Kommentarer:
2019-05-31 @ 23:01:42

Vilken fin båttur!

Svar: inte helt fel i solskenet. Jag blir alltid så lugn, känner mig så avslappnad när jag får följa med på den båten. Mitt i storstadsbruset lägger sig min själ ner och vilar. :-)
Josephine

2019-06-01 @ 18:04:02
#2: Yasmine

Wow så vackert! Och det är ju så fridfullt att befinna sig nära vatten :) Kram

Svar: Det är det. :-) Även urinvånarna som är födda och har bott hela sina liv i Haag, brukar bli överraskade av de helt nya perspektiven från båtarna.
Josephine

2019-06-01 @ 18:17:04

Alltså wow vilken himla fin miljö! Filmen är ju otrolig verkligen :D

Svar: Tack Emma. :-) jag är en nybörjare när det gäller YouTube-film och har fortfarande massor att lära och att förbättra, men jag fortsätter så länge det är kul. Jag hoppas ju att det finns någon mer som också uppskattar att se lite nya saker! ;-)
Josephine

2019-06-02 @ 17:18:50
#4: MK

Så utrolig fin båttur i så fine omgivelser :) Nydelige bilder <3

Svar: Tusen tack! :-) Haag har mycket att erbjuda för den som vill göra en liten avvikare (50 min med tåget) från Amsterdam. ;-)
Josephine

2019-06-05 @ 08:27:23

Vilken fin film! Jättekul att få se hur ni har det😀!

Svar: Jag bodde i Haag mina första sex år i utlandet. Den staden har fortfarande en stor bit av mitt hjärta. <3
Josephine

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: