giraffen197

2007-08-31
20:31:04

Dance-musik

brukar jag inte vara någon anhängare av. När vi besökte Dance-parade i Rotterdam var det bara ett fåtal DJ's och disco's från ett fåtal lastbilar som jag tyckte om. När vi var där fick vi några foldrar en av dem handlade om DJ'n Ferry Corsten.

Jag som är totalt grön på detta, beslöt mig i alla fall för att titta in på hemsidan för att se vad för sorts musik som alltså får ett megastort disco-golv i Rotterdam att gunga. Och flera andra storstäder till runt om i världen. En duktig DJ i denna genren tjänar multum.

Och jag hittade en sida med en internet-radio-kanal där han sänder live varje onsdag. Men inte kunde man lyssna på några låtar inte? Så jag tog till det ultimata (nästan) musikstället nr.uno - youtube




och hittade en remix på Prison Break! Grattis brorsan, jag tror du kommer gilla den du också!

Hans mixade musik är ganska kul, trots att jag egentligen inte är speciellt förtjust i techno eller trance..

Josephine på fredagshumör

Andra bloggar om: musik, techno, trance, dance, Ferry Corsten