giraffen197

2008-03-27
21:42:31

Vitt, vitt, vitt!

Det kom lite snö här....  först ett tunt täcke på fredagskvällen, sen ett på söndagskvällen men dagen, kvällen och natten till tisdagen kom det ganska mycket. Hela fyra cm låg det utanför huset på morgonen!

image641

Detta är granen på baksidan, snötäcket på bilarna på framsidan var ännu mer imponerande men då hade jag bråttom till tunnelbanan så det fick va'....  På eftermiddagen hade alltsammans smält bort. De har inte haft såhär mycket snö i Bryssel under påsktid på 57 år!


image642

I Mechelen låg det bara två centimeter... på sin höjd.


image643

och som inte detta var nog så har vi varit i målartagen under söndagen och måndagen. Innertaket ligger på 285cm såhär går jag för en gångs skull bet när jag vill sätta händerna i taket!  ha ha  (vilket annars lyckas hyffsat bra på de flesta andra ställen....  ;-)

och för den som tål det - blåtiran är du uppdaterad med bildbevis!

Tilläggas bör att jag ser helt normal ut sedan ett par veckor så detta var för ett tag sen..

Fler foto'n på G!
(Men nu är jag ap-trött.)

CS!
Josephine :-)