giraffen197

2005-11-06
22:07:21

Internet-nörd

Bara för sakens skull för att jag nu faktiskt har skrivit flera gånger denna veckan så slänger jag in en blogg till. Vad det nu ska vara bra för? Vad har jag för intressant att berätta? Har ni inget viktigare att göra eg? eller är ni litegrand som jag dvs internet-nördiga?

Men idag har jag faktiskt slitit mig bort från datorn under flera timmar. Diskat, lagat mat, städat och gått en runda genom skogen. Skog och skog... man kan höra trafiken så det är tveksamt om den får kallas för skog eller om man borde kategorisera den som skogsdunge modell större.

Mette håller på att sluta röka. Hittills har hon klarat två dagar, hälsa på henne och stöd henne i denna svåra kamp! Intill en internetansluten dator är jag lika hopplös som en inbiten kedjerökare, att få bort mig efter mindre än en timme från skärmen är hopplöst. Oftast blir det både två och tre eller mer (under helgen) i ett sträck.

Men är jag bortrest eller om min dator är på reparation så klarar jag mig utmärkt ändå. Ingen nagelbitning, inga hutlösa betalsummor på internetcafeerna, ja - min abstinens är förvånansvärt låg. Jag använder "nikotin-tuggummin" dvs böcker och seriealbum. Någon telefonmänniska kan jag inte påstå att jag är, så jag sitter inte timmavis i feletonen heller.

Det enda jag känner att jag lider verklig abstinens på så är det en egen katt...
Kommentarer:
2005-11-10 @ 15:59:17

Skaffa kissen då... men var berdd på en del. =)

2005-11-11 @ 01:28:16
#2: Mette

Återfall på hög nivå!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: