giraffen197

2006-08-12
13:18:02

Maraton i Göteborg

Patrick kom in i badrummet och sa "Now they show the female maraton in Gothenburg." Av och till när jag t.ex tittar på Aftonbladet (borde sluta med det, det stjäl en massa tid, DN är eg. bättre.) blir jag medveten om att EM i friidrott pågår.

Den franska TV-kanalen tjatar bara om de franska damerna längst fram... och jag undrar om där finns någon svenska, men vad jag läst finns ännu ingen svenska med medaljchans så den som ev. kommer på plats 20+ och neråt får förstås bara en pytteliten notis.

Atleter är vackra att titta på, grenarna spännande, men långloppen relativt tråkiga att se i TV. Bor du i Göteborg så passa på att gå ut och heja på eftersläntrarna, det finns en karta var loppet går på EM-sidan. Hejarop och applåder lyfter, det vet jag sen Lyran (Värnamo) spelade med i det långa festival-tåget på skyttefesten i Hannover... hm... 2000? Vi paraderade och spelade under mer än en timme, men det kändes inte så länge när tåget väl började röra på sig och vi passerade tribunerna där människorna började applådera. Det var exotiskt med en utländsk orkester med i tåget. Vi var två från Sverige, fast nu kommer jag inte på vilken den andra orkestern var... Applåderna, jublet och denna intesiva stämningen gjorde att man liksom flöt fram en dm ovanför marken utan att känna de värkande fötterna.

Så ut med er och applådera fram dessa hårt kämpande damer!

Josephine


Andra bloggar om: friidrotts-EM, friidrott, maraton,
Kommentar:
2006-08-16 @ 08:28:54
#1: el pedro

vi reste bort under just detta lopp, inte medvetet men behövligt :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: