giraffen197

2006-08-21
22:42:39

Regn

Regnet har öst ner hela kvällen. Och när jag väl tänkte på att ta kort var det förstås redan mörkt och på Altavista har de ju bara vackra regnbilder?... Regnet här idag är blött och mycket ovackert. Jag hoppas alla flodvallarna håller i detta låga deltaland...

Jag tittade igenom ett gammalt anteckningshäfte med lite strödd poesi...


Bokens våta bark
som blöt flodhästhud
--------------------

runtomkring fågelburen kring
mitt hjärta
simmar silverfiskar
-----------------------

Vindbyn dansar en
sprittande mazurka
med plastpåsen över asfalten
--------------------------


och blixtnedslag,
men inte fick jag mer energi för det.

Se's!
Josephine
Kommentarer:
2006-08-22 @ 13:42:53
#1: Mette

Ja! Det är det jag gillar med ditt skrivande! Att du skriver så poetiskt. Jag tycker att du ska satsa mer på det! Kanske nu på skrivarcirkeln??

"Fanclub in Malmoe"

2006-08-22 @ 18:59:24
#2: Josephine

*kram på dig Mette* Du skriver så att man sugs med i huvudpersonen, verkligt, intimt.

Poesin ligger mig nära... man jag hatar klyschor och det verkar ibland blockerande... denna strävan efter originalitet. Jag har på G att eventuellt skriva regelbundet nu under veckorna... några kvällar två tre timmar avsatta - riktigt koncentrerat liksom. (hihi-"liksom" ;-)

2006-08-22 @ 20:34:16
#3: Mette

Ja gör det. Du får skapa dina egna klyschor. = )

Förr tyckte jag att det jobbiga med att skriva var själva redigeringen... att komma på nya formuleringar, ord. Men nu tycker jag att det är det roligaste. Jag kan sitta och fundera på en formulering länge. Det är nog det roligaste jag vet - just nu.

Tack för att du skrev att du sugs in! Det behöver jag höra. Blir så osäker ofta på hur jag skriver. Om andra kan tycka det är intressant... suck...
Kram!

2007-03-10 @ 09:14:19
#4: alma

Det är väldigt fint skrivet och jag håller med Mette !!! /alma

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: