giraffen197

Kommentarer:
2006-02-17 @ 20:48:30

Här hos dig känner jag mig äntligen liten till växten... det tackar jag och mina 170 cm för!

Och det är nog bäst att inte trakassera den långa tjejen...

2006-02-18 @ 10:36:42

Är för det mesta längre än de kvinnor/tjejer jag möter, med 176 cm i strumplästen. Men man ska inte bråka med vare sig långa eller korta...

2006-02-19 @ 07:41:14
#3: Jenny

Där sa du nått om elektricitet :)

Själv är jag 1.72

2006-02-19 @ 08:00:13
#4: Jenny

Och boktipset, ju! Blir nyfiken :)

2006-02-19 @ 10:57:02
#5: RS

Du har väl sett att jag skrivit om öken-frågan jag fick av dig?
Intressant det där du skrev om glorifiering av arbetare för att få oss att acceptera våra låga löner, jag har aldrig tänkt så. Jag har tänkt att om vi lyfter fram arbetarna får de självförtroende och kan stå på sig och kräva bättre villkor. Men kanske det är tvärtom, som du skrev i kommentaren hos mig.

2006-02-19 @ 11:24:02

Nina - ja numera vet hon att bita ifrån sig! *lol* annat var det i tonåren... för vet du, det handlar egentligen inte om orden utan om självkänslan. När den har blivit starkare spelar det inte ingen roll VaD du säger, men det ligger i HuR du säger det. En demonstrativt bortvänd rygg (=ignorering) är också bra mot elaka kommentarer. Göd inte svinen med din energi. (eller nått ;)

170, 176, 172... det är nästan så man skulle installera en liten mätpåle härinne! *lol*
Flasknosen - nej man ska va snäll (för att citera Embryo ;) - ni har väl sett att han är veckans blogg i AB?

Jenny - elektricitet är en fantastisk uppfinning. Jag rekommenderar att ni läser om Nicola Tesla på Wikipedia! boktips? jag bara räknade upp mina Coelho-böcker ju... jag är rätt så insöad på honom. *grin*

RS - jag hittade det till sist nu ja ;) Jag tänkte lite på det där om glorifiering eftersom klimatet har förändrats... i början på 80-talet kunde man kräva mycket mer men plötsligt så har allt blivit så "dyrt" och idag ska man vara tacksam om man överhuvudtaget HaR ett jobb! Jag tror att vi i Sverige med gott resultat skulle kunna införa sextimmarsdagar inom offentligt sektor (där det redan existerar mer eller mindre med alla deltider och delade dagsscheman!) för det skulle ge en rejäl skjuts i samhällsekonomin med alla nya som äntligen får jobb! tror jag. och jag är inte ens sosse.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: