giraffen197

2006-02-06
23:06:51

skrivarkurser

jaha.... bara för att jag hos Rumbaqueen hittade en bra länk till en sida med dagliga boktips och där såg en liten ruta om skrivarkurs på Amorgos, vars sida inte fungerade så började jag förstås att leta rätt på andra kurser i Grekland.

Eller varför inte svenskarnas nya turistparadis, för förhoppningsvis kommer vi att återvända till Thailand. Landet behöver turismen. (Holländarna åker till Spanien.)

Fast det kostar förstås.... billigare att bli kvar hemma och gå ngn sorts online-kurs kanske?

Eller så får man försöka sig på den autodidaktiska metoden och söka råd i skriv-böcker. Jag fick en till i julklapp som det verkar som om jag har glömt den hemma!?! typiskt...

Och till sist, innan jag går och lägger mig, en annan bra litterär skriv och läs-portal.

Det tråkiga med en bok är ju att man inte kan lägga in länkar som i en cybertext. Fördelen är att man inte sitter sönder ryggen framför en datorskärm. Imorgon kommer ett engelskt boktips!
I promise ;)

cu,
Josephine
Kommentarer:
2006-02-06 @ 23:31:43

Skrivarkurserna på Ledas, Kreta har jag gått. Otroligt bra!

2006-02-07 @ 10:02:20

Jag fick också testa inlägg först men det blev värre av det tyckte jag. Jag har blivit sjukskriven i fyra veckor till att börja med men det kan bli längre. Det beror nog på vad man har för jobb tror jag. Läkaren sa även att det kan ta upp till ett halvår innan man ser slutresultatet för foten kan vara mer eller mindre svullen så länge. Det har inte gjort speciellt ont efter operationen och det trodde jag att det skulle göra. Får se hur det känns när jag börjar belasta den främre delen av foten igen.
En bra och informativ sida jag hittade om operationen och allt är: http://www.dr-turan.se/ gå in på den och klicka dig fram till Hallux Valgus.
Hoppas att allt går bra med dina fötter och att du får en operationstid. Det måste ju vara bättre att åtgärda det medans man är ung och frisk.

2006-02-07 @ 13:09:49

Jag såg din kommentar hos En liten tant om en skrivarcirkel. Om ni ska starta en och vem som vill får vara med, så vill jag hemskt gärna vara med - om det går för sig alltså?

2006-02-07 @ 13:48:00
#4: Liza

Nu har jag publicerat min text! Hoppas att ni blir nöjda med den. Jag har även tilldelat dig en uppgift :)

2006-02-07 @ 17:09:02
#5: Liza

Aha, det är ju klart! Sorry! Men nu vet jag hur det fungerar. Roligt om flasknosen vill vara med också!

2006-02-07 @ 17:16:45
#6: Josephine

Rumbaqueen - jag har svarat i din blogg ;)

2006-02-07 @ 17:24:26
#7: Josephine

Flasknosen - välkommen :)) jag tror att en liten cirkel blir roligare än än lång, lång stafett. Sedan om ngn mer vill skriva kan man starta en ny cirkel osv... tihi, det blir riktigt vackert... som en frivolitetsspets ;)

2006-02-07 @ 17:25:38
#8: Josephine

Liza, din dikt är jättefin! :) Jag har fortf. inte skrivit ner ngn av min gamla poesi här... vi får se när det blir...

2006-02-07 @ 17:46:43

Ja, räkna med mig och jag ser fram emot En liten tants ämne! Vem ska jag skicka ämne till sedan? Hur har ni tänkt er det hela? :-)

2006-02-07 @ 17:53:45
#10: flasknosen återigen - suck

Blev så glad att jag tappade läsförmågan, ursäkta. :-D Okej, jag hör alltså av mig till En liten tant och talar om att jag är med. Skickar sedan vidare ett ämne till dig, sedan jag skrivit mitt? Okidoki. Rätta mig om jag har fel.

2006-02-07 @ 19:00:37
#11: Josephine

Flasknosen - right :) En liten tant ska skriva nu, sedan får du ett ämne av henne, funderar och skriver och sedan klurar du ut ett ämne till mig ;)
En liten tant - Flasknosen - Josephine - Liza - ngn mer?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: