giraffen197

2006-02-23
19:35:01

Veckans frivolitet (5)

Veckans frivolitet (5)



Den här hade jag ju glömt bort att scanna! Passar ju bra efter de fria tankarna, för detta armband är gjort på fri hand. Jag ville göra något häftigt i svart och tänkte på tribal-tatueringar...

Hur får man det att anknyta till havstemat som är Frivolitetsknutens motivtävling för 2006? Det är för sirligt för att vara ett oljeutsläpp och inte tillräckligt spretigt för att vara en tångruska... och strandraggarnas tribaltatueringar är inte riktigt marina... inte jämfört med gammaldags matrosers ankare och hjärtan.

Tror ni man kan göra en vanlig enkel stjärna och påstå att det är en sjöstjärna? om jag skickar med lite sand från Scheveningen också...

*ler*
Josephine

Andra bloggar om:
Kommentarer:
2006-02-24 @ 12:45:17
#1: Annela

"Sandormars parningslek"??:))

2006-02-24 @ 17:55:40
#2: Josephine

Annela: kanske om de först råkat ut för oljeutsläppet... *grin*

2006-02-24 @ 18:24:07
#3: fille

Vill du göra en riktigt marin frivolitet/tatuering så kör med tre prickar som bildar hörnen i en liksidig tatuering. Fördelen är att det är jättemarint, och verkar autentiskt för få utanför branchen känner till det. Farsan hade en sån.

Lite svårt att frivolitera tre prickar bara.

2006-02-24 @ 18:58:31
#4: Josephine

Fille - jag har just fått en annan ide.... vi får se om den blir av. Kan tyvärr inte avslöja den nu... inte ngt för tävlingen dock.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: