giraffen197

2006-06-09
21:02:11

Amelia - uppdaterat

ok.
ingen som har köpt och läst senaste Amelia ännu?

Jag har ju inte sett den riktiga artikeln ännu,
väntar fortfarande på att få mina två ex nerskickade...

framsidan gav mig skrämselhicka:

"Josephine 197cm, -"Korta män åtrår mig" Hjälp! som om man vore värsta porraktrisen eller nått...

men de måste väl sätta dit något smaskigt för att kunna sälja tidningen...

Enligt mamma (och mormor) så är artikeln helt OK.
*pustar ut*

Josephine < Amelia-babe

Igår fick jag då ett nummer av Amelia. Och artikeln får godkänt, men där finns ett par sakfel, som journalisten av någon anledning - trots att jag skickat rätt information, inte tagit med. T.ex. släppte inte tjejerna in killarna - utan, >en av< killarna - kanske lät det inte lika hemskt? resultatet blev ändå att jag blev jättemobbad i flera veckor efteråt pga av det! Likaså var min förste korte pojkvän i Sverige inte 186cm. Det är verkligen inte "kort"... ett försök att få min historia att verka ännu mer extrem? Verkligheten överträffar ju ändå dikten! Han var 166cm. + en del andra småsaker som att det inträffar RegelbundeT (inte bara en gång) att folk säger bakom min rygg i affären "ursäkta herrn" (sorry Meneer) men det mest irriterade var nog stavfelen och språket - vad är admires?
det heter väl på engelska admiRers?
Annars var artikeln seriös med innehåll och det tycker jag om. Inga hänt-i-veckan reportage för min del, det behövs ändå inte, verkligheten är fantastisk nog.

Som Fille skrev - om 50% är rätt får man vara nöjd... well, well... i fortsättningen tror jag faktiskt jag ska skriva mina artiklar själv! Det skulle jag mycket väl kunna göra... hi hi

*ler*
Josephine
Kommentarer:
2006-06-09 @ 21:55:28

Shiiit... måste köpa den imorgon

2006-06-09 @ 22:42:27
#2: Tina

ja, den var bra! kul att läsa om dej...och se programmet i tv! vi har liksom varit lite orolig för dej, annelie och jag.hur det gick med flytten och ja livet i största allmänhet.

kram på dej!!

2006-06-09 @ 22:53:25
#3: Bloggblad

Vad spännande! Måste tjuvläsa i affären...

2006-06-09 @ 23:21:28
#4: Josephine

ha ha - Bloggblad - SÅ dyr är den väl inte? *grin*

mamselamsen - som sagt, att va med i tidningen är kul! Du har ju också varit featurad i Amelia, succébloggare :-)

Tina - verkligen? jag har försökt mejla Annelie ibland, men hennes familje-email verkar ha ändrats och sen har det inte blivit mycket av det. Jag roar mig på fritiden och städar på arbetstiden och tänker - hela tiden ;-) Hur gick det med den där killen med villa som du blev förtjust i eh... slutet av 2001 tror jag? Ibland har jag funderat på att skicka min 2006 kalender till min gamla arbetsplats - bara för att det är så "anti-Jante" hi hi! Vill du och Annelie dela på en istället? halva året är ju kvar...

2006-06-09 @ 23:24:33
#5: Josephine

ps. kalendern hittar du länk till under kategorin "kreativt" - lite längre ner den 9:e december.

2006-06-09 @ 23:37:24
#6: tina...igen!

det hade väl varit roligt med en almanacka på gamla jobbet. den är fin...har kollat den också! du vet ju att jag är lite nyfiken av mig liksom. jag är inte kvar där heller...bara på andra stället nu. fast just nu är jag hemma och är föräldraledig. om jag får ihop det rätt som svar på din fråga så är det killen med villan...huset på landet...som är pappa till vår guldklimp. oj det blev konstig svenska, men du fattar nog. var rädd om dej i storstan och hälsa holland, du vet ju att vi har vänner där. kram på dej...igen!

2006-06-10 @ 11:38:30
#7: fille

Korta åtrår en... jo, sånt råkar ju vi normallånga ut för...

2006-06-10 @ 14:34:02
#8: Josephine

Hej Tina (igen ;-) att du bara jobbar på ena stället nu vet jag, det blev ju ordnat så redan 2001 och jag flyttade först 2002. Vad mysigt med en familj :-) jobbiga stunder och lyckliga stunder om vartannat. (Mejla gärna foto) Att du har vänner i Holland däremot hade jag glömt bort. Kom gärna förbi i augusti - då är havsvattnet varmt.

Fille - hi hi jag bara älskar ditt sätt att säga "normallånga" *grinar brett* När kommer det en liten disträ professorsaktig ekorre i din serie Orvar? (en som gillar giraffer... ;-)

2006-06-10 @ 20:09:05
#9: tina

hade tänkt maila dej faktiskt...det kommer ett så småningom...men var ska jag maila det? lite löjligt att kommunicera här om allt annat än ameliaartikeln ju! kram på dej!

2006-06-10 @ 20:45:11
#10: fille

Några ekorrar blir det inte än på ett tag. Men i strippen som kommer upp om ett par minuter kommer en anka upp. Det är en ny art.

2006-06-11 @ 09:28:41
#11: Josephine

Tina - på min hemsida finns min email Josephinea197-AT-talljosephine.com -

Fille - ska kolla!

2006-06-11 @ 18:23:56

Va kul! Ska inhandla ett ex imorgon.

2006-06-14 @ 11:13:26
#13: flasknosen

Har inhandlat och läst artikeln igår. Kul. Du borde be dem ge dig bonus på alla extra tidiningar de säljer tack vare dig. Personligen har jag inte läst Amelia på flera år.

2006-06-14 @ 19:47:14
#14: Josephine

Flasknosen - jag skulle få betalt för fotografierna. Vi får väl ser när den som är ansvarig för det på redaktionen får ändan ur... journalisten har nu semester men följer inte tidningens eget förslag att man ska låta bli jobbmejlen på semestern! *grin* sooner or later.

2006-06-19 @ 19:45:41
#15: Ninni

Ja jag prenumererar på Amelia...och det var nog i förra veckans nummer du var med...så jag hajade till när jag såg ditt namn på en av bloggarna.
Nyfiken som jag är så var jag ju tvungen att titta in hos dig!

2006-06-19 @ 19:53:42
#16: Josephine

Kul att du tittar förbi! :-)

2006-06-22 @ 22:21:20
#17: N|.

Jag läste den men mina arbetskamrater läste den först så att jag lite stolt kunde säga "henne är jag virtuellt bekant med" :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: