giraffen197

2006-06-24
10:10:35

Midsommar

Midsommar


Midsommardagen passerar relativt obemärkt här... ganska trist.

Så jag ringer hem till familjen, skriver sms och mejlar blommor. Igår åt jag det sista Storö-smultronet från den enda överlevande balkongplantan. Fyra smultron fick den. Men sin vilda vana troget, har den skickat ut löpare så två nya plantor är på G. Kanske jag borde ta in den över vintern för att öka överlevnadschanserna? :-)

Idag blir det tåget till Köln och ett stort party i bokstavlig bemärkelse *grin* Foto'n nästa vecka.

P.g.a. Köln-trippen tog jag inte och letade upp något svenskt midsommarfirande i närheten. Exil-svenskarna värnar sina traditioner annars! Svensk-Nederländska föreningen och Svenska klubben. Exil - usch det låter som om man vore en stackars flykting och det är jag inte alls, jag är en glad emigrant!

Bortsett från midsommar då... fast Lucia brukar jag inte hoppa över!

Njut av ljuset och grönskan!

*kramar*
Josephine
Kommentar:
2006-06-25 @ 07:48:43
#1: Mette

Hup Hup Josephine! Hoppas att du hade det trevligt!! Jag har varit uppe i natt med en text som levde sitt eget liv. Förmodligen är den lite för lång men den bara kom.... knepigt.... ut ur fingrarna... sent i natten/morgonen.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: