giraffen197

2006-11-03
18:26:40

Better place (Tille's song)

och så upptäcker jag när jag ska skriva detta inlägget att jag inte har ngn musik-kategori! Hur är det möjligt? oj,oj...

regndroppe

Av och till kollar jag in en del andra bloggar och en av mina favoriter är Mamselamsen i Nybro som har ett härligt ocensurerat sätt att skriva! Inte nog med att hon har två katter som vänder upp och ner på huset och stirrar på henne varje gång hon går på toa, hon har dessutom också två döttrar, den ena i mediebranchen och den andra går på musiker-proffs-skola i Hollywood! (av alla ställen). Vi får heller inte glömma hennes make Stefan som hon för säkerhets skull har gift sig med två gånger om och som arbetar som kock, städare ("Mamsans mat och mums") samt monterar vinställ på fritiden därhemma.

Ursäkta utvikningen, nu har Hollywood-tjejen alltså gjort en låt dvs. inte direkt nu, utan i våras, men den har slipats och putsats och fejats på och idag var faktiskt första gången jag klickade mig bort och lyssnade på den. Helt otroligt vacker musik! jag förtrollades helt av pianospelet och tårarna trillade.

Lyssna!

"Calua" kommer att slå igenom i Sverige med den här sången, det tror jag absolut.


Josephine
Kommentarer:
2006-11-04 @ 09:54:06

Nämen och kära nån. Nu sitter jag här med tårar i ögonen och "leoparden" på kroppen.

Tack min vän.... du är för gullig.

2006-11-04 @ 11:08:50
#2: Josephine

och nu skrev jag ju inte ett ord om bebisarna som dör... men det ger sig ju om man går vidare och läser på demo-sidan.
Jag uppmanar alla som läser detta att länka till "Tille's song" ni med!

2006-11-04 @ 11:45:55
#3: Ninni

Åhh så vackert, vilken fin röst!

Vill önska dig en härlig helg..Flåt det var längesen jag var här!!
/Kram

2006-11-04 @ 17:23:18
#4: Veronica

Hej!
Har sett dina inlägg på Patriks blogg och följde länken hit.

Låten är fantastisk fin och jag sitter med tårar i ögonen efter att ha följt Tille och hans korta liv. Tack för att du tipsade om låten, den skall köpas när den släpps :)

2006-11-05 @ 14:31:17
#5: Veronica

Och nu har jag addat dig bland favoriter på nyligen.se och även bland mina länkar på bloggen :).

2006-11-06 @ 00:31:29
#6: Veronica

Hehe, jo det är jag, the one and only :). Jan hör jag av ibland faktiskt, haha. Fan vad jag saknar Root... har försökt befolka det igen men folk verkar ha tappat stinget haha.

2006-11-06 @ 07:22:53

Såg vad du skrev hos Sw....

Tack!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: