giraffen197

2007-02-14
11:24:07

Skridskoåkning

Skridskoåkning

Underbart! En liten ishall i ett av kvarteren inte långt från där P. bor. En väninnan bad oss ta med hennes gäst från Kenya (själv var hon sjuk) så helt oförberedda åkte vi dit. Därför har jag ett par hyr-skridskor som sitter som pest på fötterna, men det gick trots allt att åka med dem. Härligt att få glida fram över isen igen! och min ekorre visade sig vara riktigt duktig på skridskorna, han berättade att han åkt mycket förr i tiden, men senast måste ha varit för tio år sedan... nä, det märktes inte alls!


ppåskr

Det var andra gången i sitt liv som hon stod på ett på skridskor! (andra gången hon besökte Europa ;-) och efter tre kvart klarade hon sig riktigt bra! Hon var inte den enda nybörjaren, jag hjälpte också en kille som hette Walid, från södra Indien, att hitta balansen. Han såg så söt och bortkommen ut och de första skridskorna han hade på fötterna satt helt löst. Efter att ha bytt ut dem mot ett par som satt bättre vinglade och vurpade han inte lika mycket ;-)

Senare när vi skulle gå såg jag en riktig konståkerska med kraftiga muskulösa lår. Trots att det var så trångt fick hon syn på ett öppet hål, tog sats och gjorde en riktig piruett. Ah, vackert!

Missa inte dagens Valentin-foto'n i Yahoo-gruppen!

De blev ganska lyckade... :-)

*ler*
Josephine

Andra bloggar om: skridsko, skridskoåkning, Bryssel, Valentin
Kommentarer:
2007-02-14 @ 16:05:24
#1: Anonym

Tycker du det är gulligt med folk som inte kan åka skridskor skulle du smälta bort som en glasiär när du såg mig åka. senast jag åkte (åker bara under tvång) var på gympan på gymnasiet. Jag var den ende i klassen som gympaläraren tvingade ha på sig hjälm.

Har för övrigt aldrig haft ett par skridskor på fötterna som suttit bra.

2007-02-14 @ 17:16:41
#2: Bloggblad

Vad trevligt det verkar! Det var lääääääänge sen jag åkte skridskor och drömde om att bli en isprinsessa...

2007-02-15 @ 22:45:09
#3: Inga M

Klart att man åker skridskor i Holland. Var det inte på kanalerna det började? Jättestort i det här landet väl?

2007-02-16 @ 11:09:57
#4: Veronica

Hej vännen =)
Det ser mysigt ut! Kommer inte ens ihåg när jag stod på ett par skridskor senast... Min storebror var hockeymålvakt i yngre dar (låter som om jag var lastgammal) och åkte hur bra som helst, själv kom jag knappt framåt, haha.

2007-02-16 @ 12:00:23

Fille - det är kanske en av förklaringarna då? (att du inte hittade balansen, om dina skridskor inte satt som de skulle på fötterna) - Denna bilden åker jag någorlunda upprätt, annars var jag rätt så mycket frammåtlutad, stel... tappade ibland balansen men hittade den igen. Föll inte en enda gång! (annars faller jag alltid en eller två gånger) men det var så trångt också så det var inte mycket plats att försöka sig på några svårare övningar än höger översteg.. :-/

Bloggblad - åka skridskor kan man väl göra utan att känna frustration över att man inte är någon isprinsessa? *skrattar* Njuta av det man kan göra varje dag :-)

inga M - detta är i och för sig i Bryssel. Kanalerna har inte frusit ordentligt nu på år och dag. Men de skridskobanor de har är stora runda banor att träna distans på och det är de jätteduktiga på! Ishockey har de ingen aning om vad det är... (däremot spelas det en väldig massa landhockey)

Veronica - ut på isen med dig! det är bra för hela kroppen, man tränar en väldig massa balans-muskler ;-) (och till skillnad från inlines får man på sin höjd blåmärken, inte skrapsår...)

2007-02-16 @ 12:11:11
#6: Anne-Maj

Jag blir sugen att åka skridskor, det var ett tag sen. Två år sen tror jag. Man blir glad av bilderna!

2007-02-19 @ 00:19:11

Jösses flickor!

Jag har inte åkt sedan... eh.... högstadiet. Tror att jag skulle trilla direkt.

2007-02-19 @ 19:33:08

Anne-Maj -tack :-)

studiomannen - Jamen om vi allihop håller stadigt i dig så trillar du inte! *grin*

2007-02-20 @ 14:54:02

Ser mysigt ut, men sist jag åkte var i gymnasiet stödd och halvt hängande på två!! klasskompisar, haha. Skulle behöva rustning och inte bara hjälm...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: