giraffen197

2007-02-12
12:16:40

Skrivarcirkeln 2:2007 - färdiga texter och amälan till ny runda

Skrivarcirkeln 2:2007 - färdiga texter och amälan till ny runda

Excessa fick ämnet "Nödlögnen som blev sanning" och skrev om det svåra i att inte kunna säga nej i tid...

Efter lite letande (glöm inte att sätta upp en kategori "skrivarcirkeln" och därefter lägga dina bidrag därunder ;-) - hittade jag Inga Ms text
"Broarna" som hon kombinerat med varg efter de i media nyligen uppmärksammade vargattackerna.

Annela hade mycket att göra
och En liten tant var sjuk
så det fick bli Lena som tog över pinnen med "Mitt förhållande till sten". Vackert skrivet!

Därefter fick jag pinnen (se nedan) då Mette för tillfället har tagit en ofrivillig bloggpaus. Jag hoppas att hon snart kommer tillbaka!


Vill du vara med och skriva?
anmäl dig här inunder!

Josephine :-)

---------------------------------------------------------------------
Regler: ämne > fritt, tid > tre dygn (om det går), anmäl att du tagit upp pinnen, samt när du är klar och skicka omedelbart pinnen vidare med ett nytt ämne till nästa och anmäl det tydligt i dennas blogg. (gärna även här)
Texten publicerar du i din egen blogg. (Gärna under kategorin "skrivarcirkeln". Skrivarcirkeln lämpar sig inte för "tittar-på-min-blogg-en-gång-i-veckan-bloggare", du kan få din pinne efter tre dagar, men du kan också få den inom 1 1/2 timme efter föregående om denna har flyt!
Skulle du få pinnen på onsdagen och du ser det först på torsdagen så har du naturligtvis tre dagar på dig från och med torsdagen, men som sagt, om du inte tittar på din blogg oftare än två-tre gånger i veckan så blir det svårare.
Om du ska åka på semester eller om du råkar bli sjuk är det också snällt att säga till att du hoppar över så att cirkeln kan snurra på som den ska.

Det hör till god ton om du är med i cirkeln att du skriver en liten kommentar till den som har svettats och skrivit en text eller dikt. Helt enkelt en bekräftelse att texten har blivit läst! För att se vem som har skrivit och var pinnen är, är det bara att titta förbi här. Jag postar regelbundet en länklista till den senaste rundans skribenter.

Den som vill veta mer om skrivarcirkeln kan titta på kategorin "skrivarcirkeln" till höger.
---------------------------------------
Kommentarer:
2007-02-12 @ 15:13:03
#1: chris

jag är inte säker på något sådär, men vilken bra idé! hakar på när jag har lite tid, ok?

2007-02-12 @ 20:16:09
#2: Gisan

Ja jag vill!!!

2007-02-13 @ 12:47:31
#3: Mixop

Jävligt cool bild måste jag säga. Den var riktigt mysig. :)

2007-02-14 @ 00:29:48
#4: Annela

Jag vill också!

2007-02-14 @ 22:18:11
#5: Inga M

Jag vet att jag framöver måste skriva en del annat omfångsrikt av plikt så det kan bli knapert om tid. Men jag chansar och går med igen. Blir det kris får jag väl ställa mig över.

2007-02-16 @ 08:10:19
#6: Malin

Vilken söt bild!

Jag antar utmaningen och testar att gå med! Det låter tight med tiden, men det är klart att jag testar!

2007-02-16 @ 17:37:55
#7: Lena

Jag försöker gärna en gång till....

2007-02-17 @ 00:53:09
#8: Blackout

Just i detta sena före sängen ögonblick har jag lust men är inpulsiv och bör tänka till även i morgon innan jag slutgiltigt bestämmer mig. Är det är datorn eller böckerna som gäller de två närmsta veckorna. Vet inte så mycket om skrivarcirkeln men ämnar läsa det som dykt upp. Trodde att det var väldigt pretentiös, men har förstått att det är vad man själv gör det till. Hittar man själv på ämnet som nästa ska skriva om?

2007-02-17 @ 01:18:24
#9: Excessa

Har varit så fruktansvärt trött att jag närapå tänkte tacka nej.. TackoLov så gjorde jag inte det utan hoppar glatt in i nästa cirkel..

2007-02-17 @ 11:05:06

Blackout - ja det stämmer, du hittar själv på ämnet till nästa och det behöver inte vara något speciellt uttänkt - det är mottagarens fantasi som ska jobba! *ler*

Excessa och alla andra - jag har fullt upp denna helgen - men på måndag kommer nästa deltagarlista! :-)

2007-02-18 @ 17:38:41
#11: Blackout

Jag nämnde att jag är impulsiv. Så här dagen efter, utvilad och eftertänksam, inser jag att mer datorsittningar vore olägligt med tanke på den gryende våren och de kommande fyra veckornas åtaganden. Jag hoppas dock att jag inte försuttit alla mina chanser att framöver (läs när höstmörkret innfinner sig) deltaga i skrivarcirkeln :-)

2007-02-18 @ 22:40:31

är jag för sent te tro... lägg gärna ett litet tecken om jag är med eller inte på min blogg.

Jag har haft så ont om tid så det är därför jag varit så osynlig här på skrivarcirkelns hjärta
nu hänger jag gärna på..

2007-02-19 @ 19:35:11

Blackout - jo, det är ju det där, att lyckas begränsa sina dator-timmar, det respekterar jag dig för!! att du lyckas välja mellan allt godis! :-)

Johannapanna - inte! även senare anmälningar går bra, dem passar jag bara in i slutet av listan :-)

2007-02-19 @ 21:15:55
#14: Gisan

Nu är jag klar... Kommer inte in på Annelas blogg så jag lämnar över pinnen här. Ditt ämne Annela är "Mötet"

2007-02-19 @ 21:17:34
#15: Gisan

Hmpfr.... När jag skulle publicera blev det ett fel så halva novellen försvann. Skulle givetvis ha skrivit i ett Word-dokument. Men det är lätt att vara efterklok... Publicering kommer snarast.

2007-03-04 @ 23:06:59
#16: henry

Vill inte vara med och skriva - men kunde inte låta bli att säga "hej" och vilken rolig bild det var =)
(och att jag gillar din blog).

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: