giraffen197

2007-01-16
16:54:51

Söndagen 14:e Januari

Söndagen 14:e Januari

Precis vid stadsgränsen söder om Bryssel ligger skogsområdet "Zonnienwoud". I kanten av det finns ett gammalt kloster som heter "Rouge Cloitre" (=det röda klostret) där det finns ett café, diverse konstnärsatelieér och gallerier. Denna bilden visar emellertid inte själva klostret utan kvarnstugan vid kanten av dammen.

13405-321

Det som en gång var klosterkyrkan, därefter ombyggt ett otal gånger.

rc3

På baksidan de gamla stallbyggnaderna. Renovering pågår.

rc4

Hus.

rc5

Solsken!! :-)))

rc5

Massor av solsken, skarpa skuggor, gröööööööönt :-)

rc7

Nämen?!?

rc8

Gravandsungar, den fjortonde Januari!!

rc9

Ytte, pytte, pytte.... såååå liten!

rc10

Jag hoppas att de klarar sig!

rc11

Speglingar :-)

rc12

Träd som stormen fällt. (inte jag ;-)

butterfly

Och denna amiralfjärilen [rättat] vaknade visserligen inte upp på söndagen utan på måndagen, men den 15:e januari är ändå lite för tidigt... Den lär svälta ihjäl eftersom det inte finns någon nektar att få tag på nu. :-/

Den obefintliga vintern gör att naturen kommer ur sin rytm.

Vad ska vi göra? (alla lampor här är utbytta, jag cyklar alltid, vi sorterar så gott det går och jag köper regelbundet träd i VI-skogen men vad mer?...)

*undrar*
Josephine - som njöt hejdlöst av en strålande söndag!

Andra bloggar om: Belgien, Bryssel, vårtecken, solsken, skog, andungar
Kommentarer:
2007-01-16 @ 17:27:33

Visst är det konstigt... och här har vi nio grader varmt.

2007-01-17 @ 09:58:46
#2: Mette

Oh vilka härliga bilder! Det ser ut som april! Och vilka vackra byggnader!
Ja klimatet är verkligen knepigt.

2007-01-17 @ 13:11:28

Avundsjuk? Inte jag, inte...bara för att jag bor i gråa, kalla, regniga, dassiga Stockholm...nejrå!

Kul att du hälsade på min blogg!

2007-01-17 @ 14:51:10

Men det där var en amiral och ingen nässelfjäril. fast de äro fina båda! Kram!

2007-01-17 @ 19:56:35
#5: Josephine

Studiomannen - du har rätt, nässelfjärilen har mera orange och mindre brunt samt tre vita streck på de övre vingarna.

2009-09-08 @ 09:21:39

I love the pictures. What gorgeous buildings and those young ducklings are really cute. Plus of course the Red admiral.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: