giraffen197

2007-07-09
12:17:06

Svolländska

Hos VendettanBettan hittade jag en rolig googlefunktion - ordregistrering!

Om du är först ut med ett ord på internet så kan du registrera det där...

svolländska(G)

Chansen att någon nu skulle söka på just detta ord är i och för sig ypperligt liten, men kul i alla fall!

Exempel på "svolländska" är t.ex. när jag säger "trammen" istället för "spårvagnen" (tram-spårvagn) eller använder ett svenskt uttryck eller ord med holländskt uttal och det finns inte minsta möjlighet att mina stackars gamla tanter ska begripa mig...
*grin*

Josephine

Andra bloggar om: holländska, svenska, invandrare
Kommentar:
2007-07-09 @ 23:09:13
#1: Vb

Haha, svolländska!:)
Det enda holländska jag kan är (ung) shjoot for dome, men det passar sig inte här.
;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: