giraffen197

2007-06-13
22:38:37

Mupparna!

Ah, jag älskar youtube!!



letade och hittade denna gamla sketchen (?stavas det så) med den svenske kocken och hans "chocolate moose". Genom honom har omvärlden fått göra bekantskap med svenska språket... åtminstonde brukar "omvärlden" referera till honom i kontakt med svenskar...
frågan är - vilken språkkurs har han gått? om ngn alls? kanske lärt av sin greatgrandfather från Minnesota?

*ler*




Och som bonus "Mahnahmuhnah!"

Josephine (som i mupptestet blev Animal)


uppdaterat: Det var faktiskt Jim Henson själv som spelade kocken!


Andra bloggar om: mupparna
Kommentarer:
2007-06-14 @ 17:43:24
#1: fille

Det finns en verklig svensk kock bakom den svenske kocken. Jag tror jag har berättat den historien för dig, men jag kan ju roa dem som läserdina kommentarer.
Den riktige svenske kocken hade en audition för ett matlagningsprogram. Mannen var mycket nervös, och pratade minst sagt svamligt. Dessutom skvätte han med grönsakerna. Han fick inte jobbet. Men en av producenterna kom på att detta var en kul ide, och skapade den Svenske Kocken
utifrån honom. Sannsaga.

2007-06-14 @ 21:48:41
#2: el pedro


haha ja den svenska kocken har minst sagt gjort ett intryck världen runt.
jag har fått höra att det är så det låter för engelsmän när vi pratar svenska.
kul som fan sketcherna iaf :)

2007-06-14 @ 23:51:14

Fille - verkligheten överträffar oftast dikten! *ler*
-
el pedro - märkte du att det är ngn sorts julsång han sjunger/imiterar?

2007-06-15 @ 18:44:13
#4: Josephine

en ung Elton John!
http://www.youtube.com/watch?v=dvu2Q4BsE2U

2007-06-17 @ 00:55:08
#5: Inga M

Nu har jag kollat på den svenske kocken-sketcher och skrattat så tårarna trillar! Det är bara kult!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: