giraffen197

2007-11-02
22:20:24

Piazzola - "Bordel 1900"



Cloë, min rumskamrat har haft sin pojkvän Julien på besök. Även han är en hängiven musikstudent - gitarr. Tillsammans övade och spelade de Piazzola's "Bordel 1900" denna veckan. Jag bad och fick lov att göra en liten video på början av stycket. (en tredjedel ca.) Men min mobil-camera är verkligen inte mycket bättre inställd på "hög kvalitet" :-/ ljudet däremot är mycket naturtroget. Med en liten kameramikrofon och i ett litet rum kan det bli ganska skrälligt med tvärflöjt! Trots alla dessa fel och brister hoppas jag att ni ändå kan höra hur duktiga de är?

Jag älskar att höra henne öva.

Josephine :-)

Andra bloggar om: Piazzola, tvärflöjt
Kommentarer:
2007-11-03 @ 05:52:45
#1: nga M

Jag måste ju beundra deras skicklighet, såg hur snabbt hans fingrar flög över gitarrsträngarna, men det här är nog ändå inte min favvomusik!

2007-11-03 @ 11:47:02
#2: Bloggblad

Ljuvligt med levande musik - jag laddar för fullt inför kvällens konsert med liveorkester. Fast nästa lördag blir det ännu häftigare, då är vi 250 sångare på en gång. I kväll och i morgon "bara" ca 60...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: