giraffen197

2008-04-03
20:38:49

Born to be alive



Just det.
Denna har jag haft snurrande i bakhuvudet ända sen imorse...

videon tror jag är från 1979. Sex år gammal...
hur mycket är man inte influerad från all discomusik från när man var liten? Visst är den komisk? liksom lite Monthy Pyton över honom där han struttar omkring med käppen... :-)



Då är denna videon mera engagerande. Från franska "Idols" men när har jag ingen aning om - den lades ut på youtube i januari 2008, men programmet kan mycket väl vara från 2007.


wikipedia
kan man läsa att det var Belgare (mitt nya hemland ;-) som fixade början till denna megahit i Waterloo. När han var i USA hyrde han Madonna som danserska... På hans franska officiella hemsida kan man läsa att när han mötte henne och frågade denna lilla rundmagade brunett vad hon kunde sjunga så svarade hon "inget, mer än Jingle Bells".

Han bor numera i Provence, har familj, tre katter och en hemstudio där han fortfarande skriver musik men mera för lust och nöje eftersom hans kommersiella framgång med nya låtar är i stort sett noll... men varför oroa sig när man redan har tjänat 25 miljoner dollar på en hit?...



Josephine
:-)

Läs även andra bloggares åsikter om Born to be alive, Hernandez, disco, 70-tal, Madonna
Kommentarer:
2008-04-03 @ 20:46:28
#1: Jocke

***** TÄVLING *****

http://vastertorp.blogg.se/1207237222_tvling.html

***** FINA, DYRA PRISER ATT VINNA *****

2008-04-04 @ 16:51:18
#2: Charlotte

Nu är det ny tävling hos mig: Välj din kom-i-vårform-vinst! Hoppas du vill vara med. Trevlig helg!

2008-04-04 @ 17:51:35
#3: Rut

Hej,och önskar en trevlig weekend från Sverige.
Vi har ett strålande väder denna fredagseftermiddag och hoppas att det står sig över helgen.
Med mina 154 i strumplästen har jag högt i tak med mina 175 cm skulle nog känna mig som en liten fant hemma hos dej.
Kramis!

2008-04-05 @ 10:49:44
#4: Josephine

ha ha - Charlotte - jag tror jag föredrar dina tävlingar framför Jockes! *grin*
och bokpriser är ytterst välkomna för min del!
;-)

Rut - har du bara 175cm till taket? eller?... nu hängde jag inte riktigt med... menar du att de som kommer hem hit och är 175cm långa ändå skulle känna sig små?...
kanske det - och då är denna våningen ändå inte så jättehögt i tak jämfört med de vanliga "herenhuizen" i Haag där 3 1/5 meter är "normalt". Gott om plats för böcker, tavlor och kristallkronor!
:-)
jo, jag saknar lite Haag, men trivs mycket bra här också. Det tar tid för mig att flytta på mig, men väl på plats rotar jag mig utan stora problem.

2008-04-05 @ 13:53:07
#5: Marianne

Ja, jösses anamma! Kom att tänka på Born to be wild. Ska leta upp den sedan, nu ska vi fika hos grannarna.

2008-04-07 @ 09:17:18
#6: Pinga

Men ååhh. Tack!! Sanslöst vad musik kan vara minneslucksöppnande!

2008-04-07 @ 12:55:46

Hej!
Ska eventuellt flytta till Amsterdam i maj (om tjejen får jobbet hon blivit kallad på andraintervju till), och började googla runt lite efter svenskar i Nederländerna. Har du några bra tips om hur katten man får tag i en vettig lägenhet i Amsterdam? Finns det något socialt nätverk för svenskar i NL? Andra bra tips för en blivande Amsterdambo?

Tackför hjälpen!

Hälsningar
Marko
(som just nu bor i Jerusalem, men som har bott i Bryssel tidigare, och förstås i kära Malmö)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: