giraffen197

2008-02-02
11:09:14

Andra veckan

ah, Så frustrerande att fortfarande inte ha sin egen dator igång (Patrick vill först städa utrymmet där hans dator ska stå) och dessutom ha glömt CDn till min mobiltelefon i Haag så att jag inte kan ladda upp några fotografier till er från Bryssel och Mechelen, ännu. (data-programmet som behövs för att kunna göra det)

Den andra veckan av träningen har passerat och den har varit tuff. Inte för att de vi ska lära oss är speciellt svårt, inte alls, men det är MyckeT! "Information overload" *beep beep beep*

Några förkortningar som ni kan roa er med...

SAP
TCP/IP
LAN
WAN
LP/DT
SW/HW
HTTPS
ISP/IAP
VOIP
NIC

och sen tillkommer en miljon interna förkortningar som gäller våra egna program inom företaget... Problem lösningar, förklaringar osv.

Mina kollegor är intressanta och trevliga och jag har lärt känna otroligt många nya ansikten. Det känns nästan som om jag har varit en eremit under flera år! *lol* Cykeln kom väl och lyckligt ner till Mechelen förra söndagen så nu cyklar jag genom staden bort till kontoret vilket är betydligt trevligare än att stå och vänta på bussen. Uppfriskande.

Idag måste jag plugga (vi har prov då och då, klarar man dem inte måste man göra om dem... ) och imorgon åker vi till karnevalen i Maastricht.

cu!
Josephine
Kommentarer:
2008-02-02 @ 11:17:39
#1: Mette

Åh vilka förkortningar! Herregud så mycket fackspråk det finns överallt. Och alltid känner jag mig dum när jag ser/hör dem ...

2008-02-02 @ 12:14:23

well, fördelen med intern-utbildningen är att det alltid är OK att fråga, men mitt problem är att jag - särskilt när det är så mkt information på kort tid- drar mig för att be läraren upprepa...
*liten suck*

2008-02-02 @ 13:09:53
#3: fille

Var en av de där jag inte omedelbart förstod. Välkommen till en branch där det som inte kan uttryckas med 2, 3 eller 4 bokstäver inte finns.

2008-02-03 @ 11:37:29
#4: deeped

Vadå program? Det är ju bara att skicka upp bilderna direkt till Flickr-kontot via MMS? ;)

Och det där är inte nördigt: den presentation jag håller på med om sociala medier är nördig :D

2008-02-03 @ 11:53:30
#5: ENIAC

Åh! Karnevalen i Maastricht! Den är häftig! Jag kollade in den ´99, shit vilka kostymer! En massa konfetti överallt och verkligen feststämning. Ha det så roligt!

2008-02-03 @ 12:36:59

Deep - om ens mms funkar ja...
ngt gick fel i nerladdningen till min mobil for tva ar sen och jag har inte velat gora om alltsammans, tyckte mms var onodigt och mest kostade pengar nar man kunde ladda upp pa sin dator och skicka med epost gratis
;-)

Eniac - Det är den! Varenda kotte är utklädd! du lägger märke till de färglosa trakmansarna som inte ens haft vett att kleta lite färg i fejset! *grin*

2008-02-03 @ 16:37:58
#7: Inga M

Hmmm nu är det fest och partaj på gång igen! Du lever ett bitvis rätt lättsamt liv så, mycket kul på gång. Eller det kanske är så här i Nederländerna för alla! Ett folk som gillar att festa.

2008-02-04 @ 11:07:01
#8: Josephine

Inga - allting har ar filtrerat! trakigheterna skriver jag sallan om...

2008-02-04 @ 13:13:41
#9: Josephine

Inga igen - karnevaler är framförallt ngt som man tycker om i den katolska delen av Nederländerna (och Belgien), de norra provinserna undrar mest vad det ska va bra för, allt utspökande och fylleriande... *grin*

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: