giraffen197

2008-03-10
09:59:49

foto-abstinens...

Lider ni lika mycket som jag av denna bloggens tillfälliga avsaknad av fotografier?... men de kommer... igårkväll satte jag upp datorn, internet kommer.... snart... hoppas vi... beror på om Patrick kan få den eget inköpta trådlösa att fungera eller om vi måste/blir tvingade mer eller mindre att köpa trådlös-tjästen från hans leverantör.. Enligt den som Patrick ringde ska han bara följa proceduren som står beskriven, men när han gör det måste han ändå koppla upp till ngn servers (leverantörens?) IP-adress som nu är blockerad! och den han pratade med i telefonen verkade inte alls förstå problemet som Patrick hade eller kunna ge honom en lösning, han upprepade bara fem gånger det som "borde" fungera (och som alltså inte gör det).

hmmm varför kan inte en sådan helpdesk-arbetare bara koppla vidare till en mera erfaren kollega?.... *suck*

I vilket fall som helst kan jag kopiera på en CD till Patricks dator som har LAN-internet nu. (om inte P. går med på att koppla kabeln till min dator tills vidare... trots allt har jag ett fungerande ljudkort! *grin* )

Fast ikväll måste vi städa! - badrummet är ofräscht...

data-hälsningar,
Josephine

ps, nej - jag är för snål för att använda MMS till flickr! ;-) vi ska ju renovera för sjutton, det kostar multum...
Kommentarer:
2008-03-12 @ 06:52:51
#1: Inga M

Sitter också just nu i datakaos. Min dator har i stort sett lagt av sin uppkoppling. Emailen funkar inte alls och i övrigt väldigt dåligt! Usch vad det är tråkigt, jag får absolut abstinens.

2008-03-12 @ 13:49:32
#2: Josephine

ah - jag önskar jag kunde ha ett netmeeting med dig, (= ta över kontrollen av din PC från min PC) och kolla dina internet-inställningar, mail-server-inställningar osv...
*ler*
De första hittar du under "tools" "internetoptions" "connections" -
de andra under control panel - "mail".

Har du ngn helpdesk att ringa till? din internetleverantör ska kunna ge dig det - även om du kanske måste betala 1.50 / minut...

2008-04-05 @ 13:48:35
#3: Marianne

Ha ha, det låter som rena Egypten! Tala om för dem att Belgien är ett nordeuropeiskt land och att de ska fatta och hjälpa till ; D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: