giraffen197

2008-11-27
17:39:11

Twitter, Bombay och Bloggvärde

Nu halkade jag in på en såndär grej till... "Twitter" mest för att jag var nyfiken på de senaste nyheterna från Mumbai/Bombay. Jag antar att den var bra i början, men där var mycket repeterande av TV-nyheter när jag kom in, så det kändes inte speciellt jättelive efter ett tag.

Känner inte riktigt heller för att koppla upp mobilen till twitter... Det finns tillräckligt med informations och kommunikationsbrus runtomkring mig under dagarna. Ibland - fast inte ofta - skulle jag vilja ha en laptop på tåget, men för det mesta tycker jag det är så skönt att bara kunna sitta ner och slappna av, låta tankarna vandra, titta ut genom tågfönstret eller studera medpassagerarna på tunnelbanan (den som inte vill bli sedd eller se ngn av de andra stirrar istället stint in i sin metro-tidning).

Och Mumbai? När jag gav SAP-support på engelska fick jag ofta samtal därifrån, nu med bara DW på engelska inte lika ofta. Jag hoppas de kan få ut gisslan levande från hotellet. Finns det något som ursäktar terrorism? Jag tycker inte det, jag hatar det faktum att oskyldiga människor dör, människor som lever vanliga liv och som aldrig har gjort en fluga förnär. Vad angår deras (terroristernas) krig oss andra?

Och sen stötte jag på bloggvärde Vette sjutton vad de beräknar värdet på för enligt den sidan är min blogg värd: 476 221 kr(!) Oki... hoppas blogg esse i Kalmar är nöjda med reklamintäkterna de får in...

Förkylningen är lite bättre idag, men jag är glad att jag stannade hemma, hostade mycket på morgonen, matt och rejält hängig.

*snurf*
Josephine
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: