giraffen197

2010-08-28
12:52:16

Fredagen den 27:e Augusti



Jag åkte till Place Flagey för att hämta min Bonsai som varit på semesterhem i Bonsai-affären. Tyvärr var affären stängd på morgonen så jag får återvända idag istället. Under natten hade jag drömt livligt om hästar och hajar till när jag får se dem galoppera mitt framför näsan på mig. Ett tecken? Så jag slog mig ner och tittade efter fler symboler...

I went to Place Flagey to fetch my Bonsai which has been on vacation-care in the Bonsai-shop. Unfortunately the shop was closed in the morning so I will have to return today instead. During the night I have been dreaming wildly about horses so when I see them galopping right in front of my nose I stopped. A sign? I sat down and looked for more signs...




Men det kändes som om Gud räckte retades med mig när jag fick syn på denna. Är det en symbol med horn på?

But if felt like God was mocking with me when I saw this one. Is it a symbol with horns?




Däremot kändes det ganska speciellt att sitta på en helt folktom bänk som säkert är den längsta i hela Bryssel. Detta torget inbjuder till evenmang, sång och spektakel. Det är ett stort utrymme som bara väntar på att artisterna ska komma strömmande... tycker jag.

On the other hand it felt very special to sit on a totally empty seat which probably is the longest one in the whole of Brussels. This square invites for events, song and acting. It is such a big surface which just is waiting for the artists to come running here... I think.



Hälsningar/Greetings,

Josephine

Kommentarer:
2010-08-28 @ 13:08:28

Kul att du är tillbaks :) Kram!

2010-08-28 @ 13:12:45
#2: Josephine

Vi får väl se hur ofta och hur länge. Kände bara att jag vill gärna blogga igen så jag ska försöka göra tid till det. :-)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: