giraffen197

2018-11-08
07:02:21

Gott & Blandat 8 nov

Klockan  är strax innan sex på morgonen och jag har haft ännu en jobbig natt. Det spelar ingen roll vilken position jag intar i sängen, De svällda diskarna trycker och jag vaknar med ont ner från nedre korsryggen och ut i högerbenet och det enda som hjälper är att gå upp och gå och stå och sträcka ut benet. När kommer det att lugna ner sig? Ortopeden har bett mig boka tid hos sjukgymnasten. Så tröttsamt att inte kunna få sova ordentligt. Såhär har det varit nu i två och en halv vecka. De nätterna jag sover bäst är när jag har gått flera promenader, helst en på kvällskvisten också även om det har gjort ont. Till er som inte har ont: Jag vet att det är  "normalt" att inte ha ont, men skänk ändå en tacksamhetens tanke till det faktum att ni faktiskt INTE har ont och att kroppen fungerar som den ska! Det finns så otroligt mycket att vara tacksam över i livet och det är verkligen något att vara glad över.
 
It is shortly before six o'clock in the morning and I've had another laborious night. It doesn't matter which position I take in bed, the swollen discs press and I wake up with pain from the lower lumbarregion and out in the right leg and the only thing that helps is to stand up and walk and stand and strech out the leg. When will it calm down? The orthopaedist asked me to book a time by the physiotherapist. So tiring not to be able to sleep properly. It has been like this for two and a half week now. The nights when I sleep the best are the ones after I've made several walks during the day, rather one in the evening too right before going to bed even when it has hurt. To you who don't have pain: I know it is "normal" not to have pain, but give a thought of gracefulness to the fact that you actually do not have pain and that your body is functioning as it should! There are incredibly many things to be graceful about in life and that is something you really can rejoice in.
 
Men detta blogginlägget skulle handla om något helt annat. Under denna rubriken kommer det då och då lite blandade fotografier om vitt skilda saker. Vi börjar med inredning! (ha ha - från vem har jag fått den inspirationen tro?  ;-)  // But this blogpost was going to be about something different. Under this title I will publish now and then some mixed photos from very different subjects. We start with interiordesign! (ha ha - from whome can I've got that inspiration?  ;-)
 
 
Årets julinredning föreslår två upplysta silverpingviner! Någon intresserad? *lol*  //  This years christmas interior design suggests two lighted silverpenguins! someone interested? *lol*
 
 
 Lite närmre. Jag skulle tro att betydligt fler vill ha den tråkiga bruna väskan....  // A bit closer. I believe more people would like to have the boring brown bag....
 
 
Utomhus snubblade jag över detta lilla knasiga fordon!  // Outdoors I stumbled over this little peculiar vehicle!
 
 
Renault Twizy är en liten kompakt elektrisk bil!  // Renault Twizy is a small compact electric car!   https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Twizy
 
 
Jag var inne i centrum och handlade en present och gick förbi glass-baren. Finns "Australian homemade icecream" också i Sverige? Här är de mycket populära.  //  I was in the center to buy a present and then I passed the icecream bar. Does "Australian homemade icecream" also exist in Sweden? Here they are very popular.
 
 
Gott & Blandat och vad är godare än glass?
 
 
 
 
Denna kjolen i affären "Esprit" blev jag väldigt sugen på att köpa, men nej, min storlek fanns inte längre. Hur många exemplar tar de in av 42-44? En av varje? Jag blev så less! Kjolar är trots allt ett av de få klädesplagg som jag med mina 197cm KaN köpa i en vanlig affär och sedan har de ändå inte min storlek.  Grrrr*  //  I got very tempted to buy this skirt in the shop "Esprit" but no, my size was gone. How many ex. of size 42-44 do they bring in? One of each? I got so disappointed! Skirts are one of the few items I can buy in a usual shop with my 6'6 and then they Still don't have my size.  Grrrr*
 
 
Denna affären finns också sedan ett tag inne i centrum "Flying tiger" från Danmark. Jag ogillar den. Bara en massa krims-krams, trams och grejer som hamnar på sophögen, jag behöver inget från denna affären och nu när vi vet att det är bra för miljön att handla mindre prylar - varför köper då folk på sig ännu mer? Konsumtionshysteri. (och nej kjolen ovanför är inte konsumtionshysteri, det är bara "mode"  ;-)   //  This shop also exist in the center since some a short time. "Flying tiger" from Denmark. I don't like it. It only contains a lot of trinkels and things which land on the garbage-pile, I don't need anything from this shop and now when people know that it's good for our environment to buy less stuff - why do they buy more? Consumer hysteria. (and no, the skirt above is not consumer hysteria, it's just "fashion"  ;-)
 
 
Lite suddig bild. Dekorationer, dekorationer och dekorationer.
 
 
Jag har tidigare noterat att de inte har varit något vidare på att göra rent sina hyllor, nu verkar de äntligen ha fattat själva att det kan vara bra att städa bort dammråttorna innan jul?  //  I've noted before that they have not been very good at cleaning their shelves and now they finally seem to have realized themselves it could be a good idea to clean away the dust rats before christmas?
 
 
 
Förutom "presenten" blev det lite kläder till Laurent också. Denna hittade jag på C&A där jag köper de flesta av hans kläder. För en gångs skull varken dinosaurie eller grävmaskin!  //  Except for the "present" I bought some clothes for Laurent too. This one I found at  C&A where I buy most of his clothes. For once neither a dinasour or an excavator!
 
 
"Presenten" blev ett litet klädset till min fina grannes femte barnbarn som föddes för två veckor sedan. Hon kom förbi i tisdags och visade med fotografier av honom (åh, såå söt!) så jag var bara tvungen att ge något! Det är hennes son som har fått sin förste så broderiet "Daddy & Me" passade ju bäst!
 
The "present" is a small set of clothes for the 5th grandchild of my sweet neighbour who was born two weeks ago. She came buy on the Tuesday to show me photos of him ( aaaaw, super cute!) so I just had to give something! It's her son who has had his first one so the broidery "Daddy & Me" fitted the best!
 
Det var allt för denna gången! Skriv gärna en kommentar. :-)
This was all for this time!  Write a comment.  :-)
 
//Josephine
 
 
 
 
Kommentarer:
2018-11-08 @ 09:52:46
#1: Britt Bull

Alltid så trevligt att läsa dina rader och se dina fotografier! Håller tummarna för att ditt ryggonda går över fort! Kram från Britt

Svar: Jag ska prova att jobba deltid från nästa vecka och se om det hjälper eller inte. Jag sitter ju hemma också, men inte på någon ergonomisk stol. Fördelen är att jag kanske kan fokusera på ngt annat än det onda och den andra halvtiden ska jag promenera, simma, träna.
Josephine

2018-11-09 @ 12:31:21
#2: Sofia

Det är så sjukt lätt att glömma hur det är att ha ont, ska absolut känna tacksamhet över att vara frisk fysiskt idag!

sv: tack fina du! Ja, biverkningar slipper man inte ifrån. Mådde fruktansvärt dåligt första kvällen men det börjar bli bättre nu :) Kram!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: