giraffen197

2006-02-15
09:55:03

Texter hittills i skrivarcirkeln!

ok.
dags för en liten sammanfattning tycker jag!

Det började med att jag ville hjälpa En liten tant och det var så enkelt och roligt att hitta på ett ämne till henne! Så vi började med ett par vändor mellan oss. Hon är med i den stora blogstafetten och vill träna inför den. Det är en utmaning att få ett helt okänt ämne och försöka sig på att skriva något intressant om det. Jag tyckte ju att jag hade hittat på ett svårt första-ämne men så visade det sig att hon bott i Jämtland! *skratt*

En liten tant 25/1 Varför jag vill flytta till Härjedalen

Josephine 26/1 En middag med min önskegäst

En liten tant 28/1 Dagen när jag gav upp drömmen om att bli konståkerska

Josephine 31/1 Fem filosofiska råd till en ung människa - att bära med sig genom livet

En liten tant 1/2 Min första kärlek

Josephine 6/2 (ops, där gick det några da'r) Om jag kunde göra vad jag ville skulle jag...

Liza (ny i laget!) 7/2 Det bästa och det värsta med att vara tvilling (vacker poesi blev det! det måste alltså inte vara prosa-text ;)

En liten tant 8/2 Vad är lycka för mig

Flasknosen (nu utökas cirkeln raskt ;) 10/2 Betydelsefulla böcker i mitt liv

Och nu ligger alltså pinnen hos Manon Min största passion i livet Det ska bli spännande att få läsa!


Josephine < organisatören
Kommentarer:
2006-02-15 @ 16:20:24

Suveränt med en sammanfattning, Josephine!
Har skrivit av både den och medlemslistan.
Blir ordningsföljden den som stod i förra inlägget om cirkeln?

2006-02-15 @ 17:20:11

Bra drag att sammanfatta. Det slår mig att det är någon mer som anmält intresse, någon vars blogg heter myspys eller nåt sånt.Nu hittade jag adressen: http://www.mysochpys.blogspot.com/. Du kan väl kolla det och lägg ain henne i cirkeln? Men se'n är det väl fullsatt?

2006-02-16 @ 08:15:56
#3: Manon

Kul att se de tidigare ämnena!

Nu har jag en liten kortis på min sida:). Och skickat vidare ett ämne till språkmakargatan.

Vad är den stora bloggstaffeten för något??

2006-02-17 @ 11:46:30
#4: Josephine

Flasknosen - yepp - jag har gjort en ny kategori med namnet "skrivarcirkeln" till höger och så lär jag komma tillbaka regelbundet med en uppdaterad lista på våra små kreationer när vi gått varven runt!

En liten tant: Det är Annela - nr.5 - se listan i förra inlägget. Ordningsföljden kan ju bli ändrad ibland om ngn inte hinner skriva eller blir sjuk osv Det är heller inte omöjligt att byta plats om två stycken känner för det! För alla andra skrivsugna - börja! två och två och bestäm själva om ni vill vara fler eller hur många ni vill vara. Jag tycker sju är lagom för då behöver man inte vänta i flera månader innan det är ens egen tur igen, samtidigt blir det inte för ofta ;)

Manon - det är den här http://blogstafetten.blogsome.com/ som jag refererar till och som det började med eftersom en del av dem som anmält sig till stafetten började "träna" med en kompis innan deras tur skulle komma! Den är 60 pers. lång!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: