giraffen197

2007-01-09
22:11:18

Två små projekt och ett stort nöje

Så sticker man upp huvudet i bloggvärlden igen...

de senaste dagarna har jag pysslat och donat med två små hemsida-byggen.
På villkor att det skulle gå fort och vara ruskigt enkelt och snabbt använde jag mig av Geocities. Enda nackdelen är att gratis-sidorna där är väldigt små. Max 4'2 Megabyte trafik per timme, så om de här nu inte syns när du klickar på dem så prova igen om minst en timme.

Boklagret eftersom jag tyckte att de behövde en sida. (Fast antagligen blir jag beordrad att stänga den... Jag vet ingen som är så anti-internet just nu som mamma... fast hon eg. inte är det, men för tillfället tycker hon det är jobbigt att B., jag och hela Sveriges television tjatar på henne! *grin*)

Och sedan blev det lite roligare att visa helgens fotografier från Haags första Bookcrossing-träff med en hemsida istället för med ett fotoalbum!

Bookcrossing har jag skrivit tidigare om bl.a. här.

Och nöjet? jag trillade dit - i gott sällskap med hundratals DN-läsare (skulle jag tro) i en helt annan virtuell värld; denna! Idag har jag t.ex. åkt skridskor trots mitt knä *ler* och även gjort en massa roliga hopp (Flipp och Zalkov och allt vad de heter) som jag inte skulle kunna även med ett helt läkt knä... i alla fall inte utan att det troligen skulle behövas opereras igen! *lol*

Artikeln i DN.

OK.
Imorgon sätter jag upp nya Skrivarcirkel-listan. Det går fortfarande bra att anmäla sig! Jag stoppar in dig på slutet av listan isåfall :-)

Vi se's!
Josephine

ps. Jag har också en blogg-reseberättelse att skriva rent här från December, den kommer så småningom!

Andra bloggar om: Second Life, virtuella världar, bookcrossing, böcker
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: